RSS-banken är Mylings försök att samla ihop så många svenska nyhetsflöden om rollspel som möjligt på ett och samma ställe. Säg därför gärna till om det är någon som vi verkar ha missat. Använd länkarna till höger för att komma till respektive hemsidas nyhetsutskick. Allt presenteras nedan. Mer detaljerad information om varje inlägg nås via rubriklänken. Den som vill prenumerera på nyhetsflödet i sin RSS-läsare kan trycka på den gröna RSS-symbolen.
Allt om rollspelsförlaget Neogames och dess rollspel Eon & Neotech.
Vi har nu nått upp till 36,000 € och alla extramål är uppfyllda. Vi har suttit och filat, letat i gömmor och beräknat och kommer presentera sex stycken nya extramål inom kort.
Det säger sig självt att vi som skrivit Eon är sjukt glada över den strålande respons spelet redan fått. Om 20 dagar är crowdfundern över och strax efter det så kommer alla som deltagit få regelboken som en PDF. Så om det blir en regnig sommar hoppas vi att den ska vara till tröst!
Vi har också haft en planering om framtida utgivning för Eon och det ser ut att bli en mycket spännande och varierad period framöver med en mängd material till spelet.
Parallellt med Eon arbetas det på Neotech av ett annat team som har sitt centrum i Tokyo och det är extra underbart att man kan inspireras av varandra och låta idéer smälta samman. I synnerhet när spelet har blivit så pass omskrivet, omgjort och uppfräschat.
Har ni ett intresse av Cyberpunk kolla in:
https://www.facebook.com/neotechrpg
https://twitter.com/NeotechX
Mon, 12 May 2014 08:01:00 +0000
Hej alla Eoniter!
Crowdfundingen är nu uppe i 34000 € och detta har låst upp en extra PDF som berör det mytomspunna skugglandet. Vi tickar fortfarande på i stadig takt! Härligt att se den brinnande passionen för Eon.
Har ni förslag på kanaler och platser där man kan sprida ordet om Eon crowdfundingen får ni gärna skriva det nedan. Vi vill ju nå ut med den till så många som det bara är möjligt.
Tue, 06 May 2014 09:30:00 +0000
Vår crowdfunding av Eon IV har nu kommit upp i 22 000 Euro! Vi vill tacka er alla som stött oss för att ni tror på oss och Eon IV! Då det har varit en sådan succé så kommer ni som crowdfundar få massor med exklustivt extramaterial både tryckt och digitalt, specialtärningar, kartor och mycket mer!
Allt extramaterial i spelpaketet förutom rollformulär och äventyret Gryningens tempel (som kommer finnas till försäljning) är exklusivt för crowdfundingen och kommer inte göras tillgängligt i efterhand.
Crowdfundingen pågår i mer än 30 dagar till så har ni vänner som kan vara intresserade peka dem i rätt riktning!
Tusen tack återigen! Ni är bäst!
igg.me/at/eon
Wed, 23 Apr 2014 14:52:00 +0000
Crowdfundern för Eon IV är igång.
Länk: igg.me/at/eon
Thu, 17 Apr 2014 15:01:00 +0000
regelboken så kommer man kunna införskaffa spelpaketet. Detta är en massiv
samling material som bland annat innehåller hela Eon III i en digital version,
början på en ny äventyrskampanj förlagd i jargen, behind the scenes-material,
kartor, tärningar, stridskort och mycket, mycket mer.
Tue, 15 Apr 2014 11:42:00 +0000
Ni som kommer på GothCon kan få bläddra och läsa i dessa "goingar".
Sun, 13 Apr 2014 10:56:00 +0000
Vi kan inte riktigt bestämma oss för vilket omslag vi vill ha på Eon IV så vi tänkte låta er hjälpa oss. Var med och bestäm hur Eon IV kommer att se ut!
Rösta här och välj mellan Templet och Slagfältet!
Fri, 11 Apr 2014 14:45:00 +0000
På fredag så kan alla vara med och påverka hur Eon IV ska se ut. Så kolla in www.helmgast.se
Thu, 10 Apr 2014 12:12:00 +0000
vi valt att lägga större fokus på de olika folkslagen än i tidigare utgåvor. De
flesta folkslag får en sida förutom jargier och kamorianer som får två.
folkslag har en illustration för man och kvinna av Per "Perkan"
Sjögren samt en beskrivande text som rör deras utseende och kultur.
grundattribut samt att vi har sett till så att alla folkslag har en mängd
egenskaper som är karaktäristiska just för dem. Cirefalierna har exempelvis
egenskaperna: "En plan i en plan", "Förmögenhet",
"Köpmannaskap" och "Välutbildade".
vi upp vilka språk de har från början och därefter namnförslag.
på sidan så finns ett antal citat från diverse individer som ger sitt eget
uttalande om just det cierfaliska folket.
Wed, 09 Apr 2014 10:46:00 +0000
Här kommer en liten försmak på den grafiska stilen för Eon IV.
Mon, 07 Apr 2014 09:16:00 +0000
Första nyheten
Eon crowdfundern kommer starta vecka 16 på indiegogo. Det kommer bli en massiv sådan med massvis extramaterial och specialerbjudanden.
Andra nyheten
Eon ges numer ut av företaget Helmgast AB. Ett nystartat bolag av rollspelsveteraner som har målet att expandera spelvärlden Mundana och ha en jämn utgivningstakt med Eonböcker.
Betydligt mer information om vilka vi är samt en inblick i Eon IV finns på vår hemsida:
WWW.HELMGAST.SE
Wed, 02 Apr 2014 15:03:00 +0000
Fri, 28 Mar 2014 16:40:00 +0000
Ett härligt slagsmål på en taverna har väl ingen dött av? - Mort, gladiator
För Eon IV har vi velat göra om hur slagsmål fungerar då det har varit svårt att balansera rätt mellan att vara farligt & spännande och att vara verkningslöst & tråkigt. Det finns ändå en skillnad mellan en klenare person med en klubba och en kraftigare men obeväpnad person, även om deras faktiska skada skulle bli samma.
Efter många funderingar fram och tillbaka löste vi det genom att introducera en ny skadetyp vid sidan om Hugg, Kross och Stick, som fångar upp all obeväpnad strid. Det gör att det fortfarande är lika lätt att få någon att däcka (genom missat Chockslag) som för vapen men att Slagsmål som tillägg får en egen skadetabell (för varje kroppsdelstyp likt de andra). Tabellen är då mindre dödlig än de andra tabellerna men innehåller istället mer av annat, exempelvis "Fast i ett halslås bakifrån på marken. [Faller.]"
Detta gör att obeväpnade strider fortfarande kan använda stridssystemet fullt ut utan att bli dödligt och samtidigt vara fyllt med detaljer på det sätt som man är van att strider är.
Vad det gäller övriga framgångar med Eon IV så hoppas vi snart kunna ge smakprov på layout, bilder och exempeluppslag ur boken.
Thu, 27 Feb 2014 22:00:00 +0000
Nu har vi kommit tillbaka från den mörkaste tiden på året då de skotropiska krafterna har härjat fritt. Vår stora checklista som vi tog fram i början av hösten på "allt som måste göras" börjar nu komma ner i hanterliga mängder (en fingervisning är väl att 50 saker är kvar av 600).
Den här posten kommer däremot att kika lite på hur gifter kommer att fungera. De tidigare reglerna involverade lite för många slag och lite för mycket tidsräknande kring rundor, minuter, timmar och liknande. Vi ville behålla essensen men ändå göra det mer lätthanterligt.
Så här kan det därför fungera om man drabbas av ett bedövande gift: Under de följande tre rundorna kommer man att slå sin Livskraft mot svårigheten 12. Om man lyckas med slaget klarar man sig den rundan (för att gå helt opåverkad måste man alltså klara tre slag i rad). Om man misslyckas drabbas man av den första effekten, i detta fallet Omtöcknad (som ger temporärt avdrag likt Smärta). Andra gången man misslyckas blir effekten lite värre och om man skulle misslyckas tre gånger så blir man Utslagen.
Det är också möjligt att öka dosen och för varje ytterligare dos som används så ökar svårigheten för de tre slagen. Man kan också tänka sig att högre kvalité på giftet höjer svårigheten. De är så man lyckas rå på ett mål med ett högre värde i Livskraft.
Wed, 15 Jan 2014 18:52:00 +0000
Monster fungerar inte på samma sätt som människor och andra folkslag. När du får in en träff med morgonstjärnan som skulle sända tiraken hem till sin gudinna så får du hyggelmonstret att bli än mer uppretad och aggressiv. Monster är oförutsägbara och en del är så fulla av ursinne och adrenalin att smärta inte bekommer dem.
I Eon IV följer Monster (samt djur och liknande varelser) ett lite annorlunda skadesystem än vad vanliga folkslag gör. Det handlar både om att göra det enklare för en spelledare att administrera striderna men även att bidra med en annan känsla när man står öga mot öga med ett hyggelmonster på gladiatorarenans blodstänka sand. Istället för olika kroppsdelar och skadetabeller så har varje viktigare monster en egen skadetabell. På detta sätt finns det även variation mellan monster så att en strid mot ett halvdussin zombier blir en annan upplevelse än en strid mot ett grottroll. Skadetabellerna är också designade på ett annat sätt så om man slår lågt på dessa så råkar man ofta själv illa ut - så akta dig för det syraskvättande hyggelmonstret!
Thu, 12 Dec 2013 22:09:00 +0000
För nästan exakt tre år sedan så postades det första inlägget här om Eon IV (http://neobloggen.blogspot.se/2010/11/eon-iv.html). På den tiden trodde vi att Eon IV skulle bli relativt likt tidigare Eon. Den stora skillnaden skulle vara omvända Ob-tärningar och i övrigt skulle den initiala grundboken vara en nedskalad variant av Eon 3 på 160-200 sidor.
Istället har vi fått fram ett helt annat Eon som kanske inte har ett enda stycke gemensamt med Eon 3! Vi i teamet är mycket glada att det blev så och nu jobbar vi som bekant intensivt med att bli klara med det sista så att det kan släppas.
Sun, 01 Dec 2013 19:41:00 +0000
De två gladiatorkämparna Ademar och Brutus möts i den stora finalen i Jarum. Striden är på liv och död och guvernören har betalat stora pengar för att få se och bjuda på detta. Nedan är ett spelexempel mellan dessa två. Många regler har nämnts i tidigare blogginlägg men några är även nya här.
Striden börjar på Medellångt avstånd när då de befinner sig på motsatt sida av arenan. Ademar har en kastyxa hoppas kunna hota Brutus att agera i avståndsfasen och om inte annat skada honom. Ademar väljer att agera i avståndsfasen (och får därmed inte agera i närstridsfasen denna rundan). Brutus väljer det senare i hopp om att hinna fram till Ademar så snabbt som möjligt.
Avståndsfasen börjar och Ademar använder sin sidohandling för att dra sin kastyxa och sedan sin huvudhandling för att slunga iväg den mot Brutus som väljer att försvara sig med sin lilla rundsköld. Grundsvårigheten för Ademar är 10 (medellångt avstånd) vilket ökar till 14 på grund av skölden. Brutus slår sitt försvarsslag (med färdigheten Sköld) och spenderar samtidigt 1 Utmattning då han agerar utanför aktiv fas. Slaget landar på 16 vilket innebär att svårigheten för Ademar höjs till detta värde. Ademars har lite tur med Ob-slagen och får 23 - Brutus har blivit träffad! Det slumpas fram att Höger ben träffas (0 på 1T10) och Ademar har även fått ett Övertag på anfallet (23 är minst 5 mer än 16 men skillnaden är mindre än 10).
För detta Övertag ska Ademar välja en Fördel men för ett Övertag kan han endast välja Öka skada (då kastyxan inte har några vapengenskaper som ger rabatt på någon av de andra Fördelarna). Skadan blir därmed 2T6+3T6+2 = 5T6+2 i Huggskada (Grundskada + Vapenskada + Öka skada). Summan blir 21 och från detta subtraheras Brutus Grundrustning (3) samt hans pälsbyxors skydd mot Huggskada (2). Skadeverkan blir därmed 16 vilket hamnar inom intervallet 15-19. Detta orsakar dels 6 Utmattning samt ett slag på Skadetabellen för Huggskador i benen med 1T10+2. Ademar fortsätter att ha tur och får totalt 11.
Resultat 11 lyder "Träff över fotleden [Amputationsrisk 12 (fot).]". Brutus behöver alltså klara en svårighet på 12 eller få foten avhuggen! Han har tur med de 3T6 man slår och får 14 och klarar sig. Utöver detta blir Brutus totala Utmattning 7 (1 sedan innan) och han måste slå ett Chockslag mot denna som svårighet för att inte bli Utslagen. Han klarar detta galant det som hänt beskrivs färgglatt runt spelbordet.
Därefter börjar närstridsfasen som Brutus väljer att agera i. Han använder sin sidohandling för att Förflytta sig och då han vill ta sig två avstånd (från Medellångt via Kort till Närstrid) så måste han klara ett Förflyttningsslag. Svårigheten är mycket enkel (6) då det är stampad jord och sand på arenan och då Brutus inte är särskilt belastad i sin rustning klarar han det utan problem. Därefter öppnas närstriden. I vanliga fall hade Ademar och Brutus slagit sina Reaktionsslag för att se vem som börjar som anfallare men då Ademar redan har agerat i avståndsfasen så förlorar han denna automatiskt. Brutus använder därmed sin huvudhandling för att anfalla med sin storhammare och slår 22. Ademar försöker desperat blockera med sin sköld (–1T6 då han inte har den redo) och slår 15. På träfftabellen slår Brutus 3 och träffar därmed Torson.
Brutus får alltså ett Övertag. Storhammare har dock vapengenskaperna Klyvande 2 och Otymplig. Den första ger 2 Övertag rabatt på Fördelen Slå sönder och den andra gör det omöjligt att attackera med Snabbt anfall (Brutus gjorde ett standardanfall ovan). Slå sönder kostar normalt 3 Övertag men med rabatten kan Brutus köpa den för sitt enda Övertag vilket han också gör. Slå sönder fungerar mot utrustning som har vapenegenskapen Bräcklig, vilket de flesta sköldar har. Skölden blir därmed obrukbar (för striden, kan repareras senare) och Brutus går vidare med att slå hammarens Krosskada på 6T6 (varav 2T6 från Grundskada) och får totalt 25. Ademars totalt skydd mot Krosskada i torson är 5 så skadeverkan blir 20. Detta hamnar inom intervallet 20-24 vilket ger 8 Utmattning och ett slag på skadetabellen för krosskador i torson på 1T10+4.
Den ödesmättade tärningen slås, blir 8 och totalt resultat 12. En träff i torson är däremot mycket mer allvarlig än i armar och ben. Ademar måste direkt slå ett Dödsslag med svårighet 12 som han lyckas med. Därefter kommer beskrivningen "Träff i buken får maginnehållet att välla upp i munnen [Smärta, Omtöcknad.]". Även om själva träffen inte dödade Ademar så är han nu illa ute. Smärta ger –1T6 på alla slag och Omtöcknad fungerar liknande fast endast nästa runda. Den rundan kommer även Brutus fortsätta att vara anfallare då Ademar slog lägre på sitt försvarsslag (och inte hade möjlighet att välja några särskilda försvarstaktiker då han inte valde närstridsfasen som sin aktiva fas). Runt spelbordet beskrivs hur Ademars sköld knäcks och hur storhammare trycker rätt in i buken.
Här lämnar vi våra kämpar.
Sun, 24 Nov 2013 23:24:00 +0000
I det här inlägget så är det dags att hälsa det nya folkslaget fedakerna välkomna. De är en av de större minoriteterna i det jargiska kejsardömet och har inget eget hemland sedan tusentals år. Trots att fedakerna nästan alltid är starkt Daaktroende så har de ett dåligt rykte hos Jargiens övriga befolkning som kallar dem för "fekker"och påstår att de är tjuvar. Enligt deras egna sägner så stred de på Ljusbringarens sida och vissa berättelser hävdar till och med att Ljusbringaren själv var fedaki. Sådana uttalanden möter snabbt ett kraftigt och smärtsamt mothugg från kyrkan.
En fedaki går omedelbart att känna igen på deras bärnstensfärgade och mandelformade ögon med fläckar av guld. De fedaki som inte är slavar stöter man oftast på i samband med skördetiderna när de försöker hitta sysselsättning men man möter dem även de lokala marknader där de försöker sälja sina udda och färgglada hantverk. Annars är de oftast på resande fot.
Fedakerna har eget språk som kallas för vannai. Språket var en gång i tiden ett rikt språk och avlägset besläktat med rauniskan men efter att folket erövrades och skrifterna brändes så har en stor del förlorats. Består numera av många låneord från lägre jargiskan och dess skriftspråk är i princip bortglömt.
Regelmässigt har fedakerna –1 Tålighet, +1 Uppfattning och +2 Psyke. De har god koordination vilket ger dem fler hantverk och lättlärdhet i Fingerfärdighet och Låsdyrkning. Då de ständigt är på resande fot får de ytterligare ett slag på händelsetabellen Färder & äventyr samt 2 extra enheter på Vildmarksfärdigheter samt Rörelsefärdigheter. De har ett underligt band till skugglandet och väsen därifrån sägs dra sig till fedakerna - detta har gett dem 1 avtrubbningskryss mot övernaturliga källor. Sist men inte minst har de levt förtryckta som ett slavfolk och får därmed 1 avtrubbningskryss mot utsatthet.
För övrigt är det den eminente Perkan som har gjort bilden på fedakerna (och övriga folkslag).
Sun, 10 Nov 2013 16:48:00 +0000
Även vapen har fått sig en uppdatering sedan tidigare Eon. Namn och skadevärden står i princip oförändrade men därefter skiljer det sig. Stridssvärdet heter fortfarande stridssvärd och gör fortfarande 2T6+1 i Huggskada.
Den stora förändringen ligger i att vapen har speciella egenskaper. Ofta rör det sig om att olika Fördelar i strid (se tidigare blogginlägg) är billigare för just det vapnet, exempelvis lättare att träffa en rustningsglipa med en dolk. I andra fall rör det sig om att vissa stridstaktiker (ett ännu tidigare blogginlägg) blir mer fördelaktiga. Det kan även röra sig om mer speciella egenskaper som värre allvarliga skador, pansarbrytande eller lättare att blir anfallare när man öppnar en strid (exempelvis spjut).
Genom dessa egenskaper har vi fått ett helt nytt sätt att balansera mellan olika vapen. Tanken har varit lite att nästan varje vapen ska vara bäst i någon situation. Utan att ändra skadan på dolken har den nu blivit ett farligt vapen i händerna på en skicklig person, särskilt när man möter arroganta rustningsbärare.
Styrkekravet är ändrat så att man nu behöver en viss mängd Kroppsbyggnad för att dels bära det i en hand eller två händer (obehindrat utan avdrag). Stridssvärdet kräver endast 2T6 för att bäras i en hand och skulle man inte klara det så krävs det ju bara 1T6 för att bära det i två händer. Detta gör även att vi på ett överskådligt sätt kan visa om ett vapen måste bäras i en eller två händer (en dolk är för liten för att greppa med två händer, en båge går inte att använda med endast en hand).
Utöver det har vi även lagt till om ett vapen är vanligt, ovanligt eller sällsynt och till sist har vi även delat priserna med 10 för att prisbilden tidigare varit extrem.
Sun, 13 Oct 2013 08:12:00 +0000
I senaste numret av Fenix finns Erik Melins artikel om den Bottenlösa
myren. En träskmark i Damarien där allehanda styggelser dväljs.
Det
har kommit önskemål om att få kartan i artikel i en version där
spelledaren kan skriva ut den själv och ge den till rollpersonerna utan
att klippa sönder tidningen. Så här kommer den:
Men plocka gärna upp tidningen också! Fenix är Sveriges enda rollspelstidning och väl värd att köpa för allt material som kommer med den www.speltidningen.se
Dessutom!
Kharzim, Rafali, Maxander, Tzorcelan med mera är alla ikoniska eonkaraktärer som har följt med sedan
begynnelsen. I introhistorier och exempel har de gett en inblick i
livet på Mundana. De har däremot nästan alltid befunnit sig i öster (Asharien, Consaber och så vidare). Med
det nya jargienfokuset kommer vi få stifta bekantskap med en ny grupp
personer som utövar sitt värv som legosoldater i Kejsardömet.
Om ni nu skulle vilja ha lite preview på detta så finns det bild och ringa info på facebooksidan.
https://www.facebook.com/eonrollspelet
Fri, 27 Sep 2013 22:40:00 +0000
Om man lyckas särskilt bra med ett tärningsslag i strid och samlar på sig Övertag (varje 5 effekt/differens mellan slagen) så kan man förbättra sitt anfall med fördelar som exempelvis gör att man avväpnar sin motståndare eller tvingar fram en blotta och då kan träffa en specifik kroppsdel. Detta kallas alltså för Fördelar och här kommer hela listan som man kan välja mellan:
Wed, 18 Sep 2013 18:40:00 +0000
Det här är Zasza husfurst Gresz familj, min karaktär från vår lilla speltestkampanj som utspelar sig i S:t Cader på gränsen mellan provinsen Genrio i Jargien och Kamor. Hon är snart 30, Daaktroende och cirefalier med rötter i Melorion. Hennes familj försörjer sig på att sälja helgonets "reliker" till de trogna i området. Resten av den här posten går översiktligt igenom hennes regeldelar och hur de togs fram under rollpersonsskapandet.
Bland hennes grundläggande attribut sticker Styrka och Tålighet ut med 4T6+3 och 5T6+1, därefter kommer Vilja och Utstrålning kring 4T6, följt av Rörlighet kring 3T6 och de övriga attributen Uppfattning, Psyke och Visdom kring 2T6. Kort och gott en krigare som fokuserar på att ge och stryk och överleva stryk utan särskild finess. Som yrke valdes Krigare och som miljö Undre Värld så hon kan nog mest liknas vid en hårdnackad gängboss.
Det finns fyra olika händelsetabeller, Färder & äventyr (fick 1 slag), Intriger & illgärningar (2 slag), Kunskap & mysterier (1 slag) samt Strider & drabbningar (4 slag). Nedan kommer de resultat som slogs fram:
Mon, 02 Sep 2013 12:38:00 +0000
För att fånga en persons beteende och drivkrafter används i Eon IV karaktärsdrag. Varje rollperson har två sådana och när dessa uppfylls så återfår man främst Fokus men man kan även få möjligheten att läka olika mentala konsekvenser. Varje karaktärsdrag finns i tre nivåer som mer eller mindre anger hur mycket man har följt sitt karaktärsdrag och som också anger hur stor belöningen blir.
Exempelvis har vi karaktärsdraget Vänskap där den första nivån uppfylls om rollpersonens umgås med sina vänner eller talar gott om dem. För den andra nivån krävs det att rollpersonen riskerar något eller utsätter sig själv för fara och i en sådan situation sätter sina vänner först. Den tredje nivån visar på den absolut största uppoffringen man kan göra för sina vänner, exempelvis riskera sitt liv för att ge dem tid att fly undan en dödlig fara. Varje nivå kan uppfyllas högst en gång per spelmöte och just nu har vi drygt 30 karaktärsdrag men det är också enkelt att skapa sina egna utifrån nivåerna ovan.
Slutligen: Även om det nu varit ett blogguppehåll på en månad så har vi inte legat på latsidan för det. Nästan alla texter är färdigskrivna och de som redan har skrivits är nu inne på sin tredje korrekturläsning.
Sat, 10 Aug 2013 20:35:00 +0000
I Eon IV finns det ett helt kapitel som är tillägnat mentala trauman, nedbrytning, skräck, efterverkningar och mentala störningar. Mentala skador är indelade i två typer, skräck och nedbrytning.
Skräck handlar om hotfulla eller livsfarliga situationer där ens situation är maktlös. Kanske står man inför ett enormt monster som sägs ha slukat byar eller så ser man med fasa hur de döda kropparna reser sig och staplar emot en. Skräck kan ofta leda till olika former av panik, flyktbeteende, skakningar, paralysering eller i värsta fall att hjärtat stannar.
Nedbrytning har mer att göra med ångest och mental utnötning. Nedbrytning skulle inträffa om man finner hela sin familj mördad eller om man som präst inser att man under ett långt tag hjälpt en demon. När skräcken inträffar direkt så dröjer nedbrytningen till nästa scen innan det fasansfulla som hänt har sjunkit in och får effekt. Nedbrytning leder vanligtvis till att man blir plågad och stressad, minskat Fokus, olika former av ändrat beteende eller i värsta fall att man faller i koma.
För att motstå dessa mentala påfrestningar används främst det härledda attributet Självkontroll men till det kommer även Avtrubbning. Denna avtrubbning fungerar på ett liknande sätt som en rustning i strid och ger ett fast avdrag på skräcken eller nedbrytningens intensitet. En veteran som sett slagfältets galenskaper är inte lika påverkad som ynglingen när denne dödar sin första motståndare. I likhet med att för mycket rustning ger en belastning så kan för mycket avtrubbning leda till att man blir en smula konstig.
Tue, 09 Jul 2013 20:33:00 +0000
Den kommande veckan sätter sig spelskaparna av Eon IV samt andra luttrade neogamesspelare i en källare för att ge Eon IV en sista rejäl genomkörning. Vi kommer testa rollpersonsskapande, stridsregler, sociala konflikter, skador, mentala trauman, böner och ceremonier och mycket annat.
Kampanjen kommer att ta plats i Consaber i det lilla baroniet Urekeny. En teaser till kampanjen finner ni här: Urekeny trailer
Sun, 23 Jun 2013 21:36:00 +0000
Lämna gärna en kommentar eller fråga om sidan och dess innehåll. Författarnamnet som kommer att synas i din kommentar är samma som du använder i forumet.
Klicka på länkarna nedan för att se respektive nyhetsflöde.